Migratie

Welkom op het nieuw digitaal platform

De technologie blijft alsmaar evolueren om u het leven gemakkelijker te maken. Ook bij bpost bank streven we ernaar om u de modernste tools aan te bieden om uw bankverrichtingen beter te helpen beheren.
bpost bank vernieuwde, eind 2017, haar PCbanking, MOBILEbanking en website bpostbank.be.
Maar wees gerust, eenvoud staat nog altijd voorop! Geen plotse veranderingen maar een zachte overschakeling. 

Persoonlijk geïnformeerd

U zult persoonlijk en via verschillende communicatiekanalen op de hoogte worden gehouden van de periode waarin u migreert naar de nieuwe tools.

PCbanking

Persoonlijke berichten via uw PCbanking, 10 dagen voor de datum waarop wij uw abonnement omschakelen naar deze nieuwe versie.

Website

Regelmatig bijgewerkte informatie op de website bpostbank.be .

MOBILEbanking

Berichten via uw MOBILEbanking (pop-up bij het opstarten van uw app).

Contact

Onze klantendienst waar u terechtkunt met uw vragen.



We helpen u stap voor stap

Deze sectie werd speciaal ontworpen om u te begeleiden tijdens de migratie naar de nieuwe tools. U vindt er de meest recente informatie voor een vlotte omschakeling:

PCbanking, de migratie in de praktijk

De overgang naar het nieuwe PCbanking-platform is vanaf 28 september 2017 gestart. De omschakeling naar de nieuwe tool zal in verschillende fases gebeuren tussen september en december 2017.    

Wat hebt u nodig om te migreren?

  • - uw abonnementsnummer
  • - uw kaartnummer
  • - uw bankkaart
  • - uw kaartlezer

  • We zullen u tijdig een link bezorgen waarmee u de nieuwe tool kunt openen. Vergeet niet om die link in uw favorieten te plaatsen.

    Wat zijn de volgende stappen?

  • U zult persoonlijk via verschillende communicatiekanalen op de hoogte worden gebracht van de periode waarin u zult migreren.
    U hoeft enkel de verschillende stappen te volgen. 

    Hebt u vragen, raadpleeg dan eerst de pagina's in deze sectie over de migratie. Lees ook de lijst met vragen en antwoorden die een hoop nuttige informatie bevat.
    Indien nodig helpt onze klantendienst u graag verder op het nummer 02/278.50.32.

MOBILEbanking, de migratie in de praktijk

De nieuwe applicatie is beschikbaar. Download ze via de volgende link:

Wat hebt u nodig om te migreren? 

  • - Download de MOBILEbanking-app in de App Store (iOS) of Google Play Store (Android). 
  •  - Uw smartphone (wifi, 3G, 4G)
  •  - Uw bankkaart
  •  - Uw kaartlezer
  •  - Uw abonnementsnummer

Wat zijn de volgende stappen?

Wanneer u MOBILEbanking opent, zult u aan de hand van een pop-up op de hoogte worden gebracht van de migratie naar de nieuwe MOBILEbanking-app. U zult ook zelf de app kunnen downloaden zodra die beschikbaar is in de store.
Een precieze datum zullen we u later nog meedelen op deze pagina. 
U hoeft enkel de verschillende stappen te volgen om de nieuwe app te openen. 

Hebt u vragen, raadpleeg dan eerst de pagina's in deze sectie over de migratie. Lees ook de lijst met vragen en antwoorden die een hoop nuttige informatie bevat.
Indien nodig helpt onze klantendienst u graag verder op het nummer 02/278.50.32.

De nieuwe website bpostbank.be

De nieuwe website staat online sinds 28 september 2017.

Wat verandert er?

De nieuwe website wordt gemoderniseerd, zowel qua inhoud als vormgeving:

  • - informatie afgestemd op uw behoeften
  • - een duidelijke en eenvoudige structuur
  • - een rubriek 'Financiële educatie' om u in alle duidelijkheid te begeleiden bij uw financiële verrichtingen
  • - toegang tot de website via PCbanking
  • - simulators om u te helpen bij uw beslissing

De url om naar de website te gaan verandert niet. De toegang tot uw PCbanking zal nog altijd gebeuren via de website of rechtstreeks aan de hand van de link die u zult ontvangen bij uw migratie.

Denk eraan om die PCbanking-link in uw favorieten te plaatsen. 

Technische vereisten

Hieronder vindt u de technische vereisten die nodig zijn om onze nieuwe tools optimaal te kunnen gebruiken.

Wat zijn de technische vereisten?

Besturingssystemen:

  • - Windows 7 en latere versies
  • - Mac OS X versie 10 en later

Webbrowsers:

  • - Internet Explorer 11
  • - Microsoft Edge - de twee meest recente versies
  • - Google Chrome - de twee meest recente versies
  • - Firefox - de twee meest recente versies
  • - Safari - de twee meest recente versies

Mobiele besturingssystemen (tablet en smartphone):

  • - iOS - versie 8 en later
  • - Android - versie 4.4 en later

Mobiele browsers (tablet en smartphone):

  • - Google Chrome - de meest recente versie
  • - Safari
  • - Standaardbrowser

Indien u aan alle technische vereisten voldoet maar u ondervindt toch nog problemen, bel dan naar het nummer 02/278.50.32. Onze klantendienst helpt u graag verder.

Gepersonaliseerde hulp om u te helpen bij elke stap

Hebt u een vraag over de migratie naar het nieuwe digitale platform?
Via deze kanalen ontvangt u snel een duidelijk antwoord op al uw vragen.

Pagina's over de migratie van de tools

Raadpleeg eerst de speciale webpagina's met alle nuttige informatie en uitleg over de migratie naar ons nieuwe digitale platform.
(timing van de migratie, te volgen stappen, technische vereisten ...).

Lijst met vragen en antwoorden

Vooraleer u contact opneemt met onze klantendienst, raden we u aan om de meest gestelde vragen door te nemen. U vindt er informatie over de verschillende fasen van de migratie van PCbanking en MOBILEbanking, info over de technische vereisten voor het gebruik van het nieuwe platform, en nog veel meer.

De klantendienst

Hebt u op onze pagina's of in de lijst met vragen en antwoorden geen antwoord gevonden op uw vraag, neem dan gerust contact op met onze klantendienst op het nummer 02/278.50.32. Zij helpen u graag verder.



Vragen en antwoorden

Om u zo goed mogelijk te begeleiden en u zo snel mogelijk te helpen, hebben we een antwoord geformuleerd op de meest gestelde vragen. Hopelijk vindt u er alle nodige informatie die u zoekt.

Onze klantendienst beantwoordt graag uw vragen op het nummer 02/278.50.32.

Waarom uw PCbanking veranderen? 

Klanten willen hun bankverrichtingen alsmaar meer online beheren (rekeningen raadplegen, verrichtingen uitvoeren, bankproducten kopen ...)
De huidige PCbanking-tool voldoet niet langer aan wat klanten verwachten van een flexibele en moderne financiële beheertool.
Om die reden heeft bpost bank beslist om een volledig nieuw digitaal platform uit te werken dat tegemoetkomt aan de behoeften en vragen van onze klanten.

De opbouw en structuur van de website werden herzien, wat moet zorgen voor een betere klantervaring: 

  • - betere navigatie met een overzichtelijke menustructuur, gesorteerd per domein (Rekeningen en kaarten, beleggen, lenen, verzekeren,..)
  • - duidelijke link tussen PCbanking en de producten die de bank aanbiedt
  • - een zoekfunctie
  • - praktische simulators
  • - duidelijke informatie
  • - een eenvoudige toegang tot de belangrijkste diensten

Er zullen regelmatig nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd om uw tevredenheid nog te verbeteren. De tools werden zo ontworpen om te worden geraadpleegd op alle huidige toestellen (pc, tablet en smartphone).

Is er een verschil tussen het oude en het nieuwe digitale platform?

Ons nieuwe platform speelt in op uw behoeften: overal online kunnen bankieren via uw pc, tablet en smartphone.
Qua functionaliteiten is er echter geen verschil; alle functionaliteiten van de oude versie zijn ook beschikbaar in de nieuwe versie. Regelmatig zullen echter nieuwe functionaliteiten aan zowel PCbanking als MOBILEbanking worden toegevoegd.
Die evolutie zal een betere dienstverlening garanderen en zal ons helpen om u in de toekomst vernieuwende functionaliteiten op basis van uw behoeften aan te bieden.

Kan ik ervoor kiezen om de oude PCbanking te blijven gebruiken?

Nee, de oude versie van PCbanking zal verdwijnen met de komst van ons nieuwe platform. Zodra u bent gemigreerd naar de nieuwe tool, zult u niet langer toegang hebben tot de oude versie. Enige uitzondering: ondervond u technische problemen bij de migratie, dan zult u uw bankverrichtingen kunnen blijven uitvoeren in de oude versie.

Zal de url van de website en PCbanking veranderen? 

Het websiteadres blijft www.bpostbank.be.
Wat PCbanking betreft, zal de migratie in verschillende fasen gebeuren. Als de nieuwe publieke site online is, zullen nog niet alle PCbanking-gebruikers al naar de nieuwe PCbanking zijn overgeschakeld. Die overschakeling gebeurt in verschillende golven. Het kan dus gebeuren dat u nog toegang hebt tot de oude versie van PCbanking. U zult persoonlijk op de hoogte worden gebracht van uw periode van uw migratie. Zodra u toegang hebt tot de nieuwe PCbanking, mag u niet vergeten om de link in uw favorieten te updaten en uw persoonsgegevens bij te werken.

Wat zijn de verschillen in functionaliteiten tussen MOBILEbanking en PCbanking in het nieuwe platform?

De nieuwe versie van PCbanking omvat alle functionaliteiten van de oude versie. U kunt zich dus, zoals dat ook nu het geval is, identificeren met uw kaart en uw kaartlezer.
De MOBILEbanking-app omvat een beperkter aanbod en de limieten voor overschrijvingen zijn om veiligheidsredenen lager dan die in PCbanking. 
In MOBILEbanking kunt u zich identificeren met een zescijferige code of met uw kaartlezer.
Qua gebruikerservaring zijn PCbanking en MOBILEbanking op elkaar afgestemd. Het gebruiksgemak van MOBILEbanking is ook terug te vinden in PCbanking.
Dankzij de uniforme lay-out van beide oplossingen zult u nauwelijks merken dat u van omgeving veranderd bent.

Wat kan ik gebruiken op mijn tablet, PCbanking of MOBILEbanking?

Op uw tablet kunt u zowel PCbanking als MOBILEbanking gebruiken. De MOBILEbanking-app voor tablet is speciaal ontworpen voor tablets, met een aangepaste ergonomie. 
U kunt zich in alle eenvoud in MOBILEbanking identificeren aan de hand van uw zescijferige code.
Als u een overschrijving moet doen voor een bedrag dat hoger is dan de overschrijvingslimiet toegestaan in MOBILEbanking, kunt u zich aanmelden in PCbanking, waar u overigens hetzelfde gebruiksgemak zult ervaren.

Wat kan ik gebruiken op mijn smartphone, PCbanking of MOBILEbanking?

Op uw smartphone kunt u, om ergonomische reden, enkel uw bankzaken regelen via de MOBILEbanking-app. Hebt u een functionaliteit nodig die niet in de MOBILEbanking-app beschikbaar is, schakel dan over naar een toestel met een groter scherm (tablet of computer) om verder te gaan in PCbanking.

​​​​​​​Wat verandert er voor u?

MOBILEbanking:

 Smartphone: 

 - Doorlopende opdracht: doorlopende opdrachten maken en beheren op uw smartphone/tablet
 - Mijn begunstigden: wanneer u een begunstigde invoert in uw smartphone, zal die ook op uw andere toestellen (tablet en pc) worden opgeslagen
 - Rekeninguittreksels beschikbaar: u kunt uw laatste rekeninguittreksels downloaden en bekijken
 - Verrichtingen afdrukken: u kunt de lijst van uw verrichtingen bekijken, downloaden en afdrukken
 - Zoekfunctie voor verrichtingen: aan de hand van de zoekfunctie kunt u een verrichting zoeken op basis van verschillende filters/criteria (naam, bedrag, debet, credit) 
 - Raadpleging van uw beleggingsproducten: u kunt de beleggingen waarop u intekende bij bpost bank raadplegen
 - Een spaar- en/of termijnrekening openen: u kunt een nieuwe spaar- en/of termijnrekening openen

 Tablet: 

- aan de hand van uw tablet kunt u ook uw domiciliëringen beheren (verzoek om terugbetaling, weigering van een betaling)

PCbanking:

Het gaat voornamelijk om enkele verbeterde functionaliteiten:
 - Synchronisatie van de lijst van begunstigden met andere toestellen (pc en smartphone)
 - Mogelijkheid om via hetzelfde menu van de transactiewebsite naar de publieke website te gaan, zonder de beveiligde omgeving te verlaten
 - Mogelijkheid om online een termijnrekening te openen

Vergeet niet om uw persoonsgegevens in uw PCbanking en MOBILEbanking bij te werken zodat we u kunnen blijven informeren over de evolutie van ons digitale platform.

​​​​​​​Vanaf wanneer heb ik toegang tot het nieuwe platform?

10 dagen voor de migratiedatum zullen we u persoonlijke verwittigen aan de hand van een bericht in uw huidige PCbanking. Niet alle klanten zullen op hetzelfde moment migreren. De migratie zal in fasen gebeuren in de loop van de tweede helft van 2017.

  • Welke veiligheidscriteria worden gehanteerd?

De veiligheidscriteria veranderen niet in vergelijking met de oude tool. U kunt uw verrichtingen in alle veiligheid blijven uitvoeren. 
Aan de hand van de volgende twee parameters kunt u zeker zijn dat u zich in de beveiligde omgeving van bpost bank bevindt:

  •  - https://... 
  •  - (groen) hangslot

({{notCtrl.model.notifications.length}}):


Uw projecten beginnen hier

Contact

Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.

Suggesties

Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.

Klachten

Hebt u een klacht?


Andere manieren om contact met ons op te nemen

Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden. 

Telefonisch

Bel 02/278.50.32 

Met uw financieel expert