- Home
- Onze diensten in het algemeen
- Veilig bankieren
- Technische vereisten

Technische vereisten
We raden u aan steeds de configuraties te respecteren zoals gepreciseerd door onze diensten. Onze toepassingen zijn in functie hiervan getest en gevalideerd. Dat betekent niet dat andere systemen of browsers niet zouden werken. Het is aangeraden de gebruikte versies up te daten, zowel wat betreft het besturingssysteem als wat betreft de webbrowser.
Technische vereisten
Besturingssystemen voor MOBILEbanking (tablet & smartphone)
- Android : 6.0 of hoger
- iOS : 11 of hoger
Mobiele browsers (tablet & smartphone):
- • Android: Chrome
• iOS: Safari
Webbrowsers:
- • IE 11 - de laatste 2 versies
• MS Edge - de laatste 2 versies
• Chrome - de laatste 3 versies
• Firefox - de laatste 2 versies
• Safari - de laatste 2 versies
Besturingssystemen voor PCbanking:
- • Windows 7 of hoger
• Mac 10.10 of hoger
Mobiele browsers (enkel tablet)
• Android: Chrome
• iOS: Safari
Cookies
Uw bankiersessie via de computer wordt beheerd met behulp van cookies. Daarom is het bij het werken met PCbanking belangrijk dat uw browser:
- alle cookies van de website https://www.bpostbank.be aanvaardt;
- geen waarschuwing geeft als er een cookie op uw computer wordt geplaatst.
Dergelijke waarschuwingen kunnen immers de goede werking van PCbanking hinderen.

Hoe de software/browser op uw pc of laptop controleren?
Besturingssysteem
Browser:
Open Google Chrome en klik op het icoon met de drie horizontale lijntjes bovenaan rechts. Selecteer "Over Google Chrome".
Protocole TLS
Pour des raisons de sécurité, bpost banque doit bloquer les protocoles d’encryption TLS1.0 et TLS1.1 durant le mois de janvier 2020 ; la version TLS1.2 étant la seule sans failles de sécurité.
Détails techniques : Votre navigateur utilise les protocoles obsolètes TLS 1.0 ou TLS 1.1. La version minimale requise pour se connecter à la banque est TLS 1.2.
Hoe de softwareversie op een tablet of smartphone controleren?
Software op een Android-tablet / -smartphone
1. Klik op "Instellingen".
2. Selecteer de categorie "Algemeen" (meestal bovenaan op het scherm).
3. Het menu "Apparaatbeheer" verschijnt. Klik op "Toestel-info".
4. Nu kunt u nagaan welke versie van Android op uw tablet / smartphone geïnstalleerd is.
Software op een iPad / iPhone
1. Klik op "Instellingen".
2. Selecteer "Algemeen" in het menu.
3. Selecteer "Informatie".
4. Nu kunt u nagaan welke versie van iOS op uw iPad of iPhone geïnstalleerd is
Update van de software van een tablet en smartphone
Android-tablet / -smartphone
1. Klik op "Instellingen".
2. Selecteer "Algemeen" (meestal bovenaan op het scherm).
3. Links verschijnt het menu "Apparaatbeheer". Klik op "Toestel-info".
4. Klik bovenaan op "Software-update" om eventuele updates te installeren. U kunt ook kiezen voor een automatische installatie van updates in de toekomst.
iPad/iPhone
1. Klik op "Instellingen".
2. Selecteer "Algemeen" in het menu links.
3. Selecteer "Software-update".
4. Nu kunt u alle beschikbare updates voor uw iPad of iPhone installeren.
Hoe de browser op uw pc of laptop updaten?
Een update van Windows gaat automatisch gepaard met een update van Internet Explorer. Dat geldt ook voor Safari: Safari wordt geüpdate bij elke update op de Macbook. Als u de recentste versie van Firefox of Google Chrome wilt gebruiken, is het aangeraden de browser opnieuw te installeren.
Meer wetent op veilig bankieren hier.
({{notCtrl.model.notifications.length}}):
Uw projecten beginnen hier
Contact
Hebt u een vraag? Raadpleeg de meest gestelde vragen of stel ons uw vraag.
Suggesties
Bij bpost bank doen we elke dag ons best om u producten en diensten aan te bieden die bij u passen. Heeft u een suggestie? Aarzel niet: zo helpt u ons om de kwaliteit van onze diensten te verbeteren.
Klachten
Hebt u een klacht?
Andere manieren om contact met ons op te nemen
Onze financiële experten nemen de tijd om uw vragen te beantwoorden.
Telefonisch
Bel 02/278.50.32
Met uw financieel expert
Vind een kantoor in uw buurt