FAQ
Vragen en antwoorden
Heb je een specifieke vraag over een product of dienst? We hebben een lijst samengesteld met de meest gestelde vragen.

Vragen per thema

Vragen en antwoorden over dit onderwerp

Kan ik mijn bankkaart in het buitenland gebruiken?

Standaard is de bankkaart geprogrammeerd voor het gebruik binnen Europa. Als u tijdelijk buiten Europa de bankkaart wilt gebruiken, moet de kaart hiervoor geactiveerd worden.

U kunt zelf het geografisch gebied kiezen waar u uw kaart kunt gebruiken:

  • Europa zonder beperking. U vindt de lijst met landen via het informatiepunt (i) naast de regio in MOBILE en PCbanking
  • Verenigde Staten (VS) met een tijdslimiet van maximaal 3 maanden
  • De rest van de wereld met een tijdslimiet van maximaal 3 maanden

Uw kaart activeren kan:

  • via MOBILEbanking: Menu > Instellingen > Mijn kaarten > Kaart selecteren > In het buitenland gebruiken (als u meerdere kaarten in het buitenland wilt gebruiken, moet u dit voor elke kaart herhalen)
  • via PCbanking: Rekeningen en kaarten > Beheer > Mijn kaarten > Selecteer kaart > In het buitenland gebruiken (als u meerdere kaarten in het buitenland wilt gebruiken, moet u dit voor elke kaart herhalen)
  • via onze klantendienst op het nummer 02 278 50 32 (van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 18u en op zaterdag van 9u tot 13u).

Let op: voor internationale betalingen worden specifieke tarieven toegepast  (zie tarievenlijst, §4 - Grensoverschreidende verrichtingen).

 
Geeft dit een antwoord op uw vraag?